Salgs- og leveringsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for køb på www.flugger.dk

 

Virksomhedsoplysninger:

Flügger group A/S, Islevdalsvej 151 25, 2610 Rødovre CVR.:  32788718

Tlf.: 70 15 05 15, E-mail: kundeservice@flugger.com


Følgende betingelser finder sammen med vores privatlivspolitik  anvendelse for køb af produkter via www.flugger.dk

 

1. Indgåelse af købsaftale og levering af varer.

Vi indgår udelukkende købsaftaler på dansk for så vidt angår de bestillinger, der foretages online på www.flugger.dk. Ved at klikke ”Betal” i betalingsvinduet, afgiver du en bindende bestilling på varerne i din indkøbskurv. Vi sender dig en ordrebekræftelse pr. e-mail, så snart du har indsendt din bestilling. Der indgås en bindende købsaftale, når du modtager en ordrebekræftelse fra os.

Der kan ske levering til adresser i Danmark. Levering til adresser er ikke muligt i Grønland, på Færøerne samt ikke-brofaste øer. I disse tilfælde leveres til nærmeste afskibningshavn efter nærmere aftale. Dette gælder uanset hvilken adresse, der står angivet på ordrebekræftelsen.

Ved bestilling før kl. 11.00 på hverdage, afsendes ordren som udgangspunkt samme dag, forudsat varen er på lager (oplyses i bestillingsprocessen).

Leveringstiden oplyses altid i arbejdsdage. Der skal forventes 1-2 dages leveringstid og 5-7 dage på tapeter. Hvis der bestilles en vare, som ved tidspunktet for bestillingen mod forventning er i restordre, vil Flügger hurtigst muligt kontakte kunden for nærmere aftale.

Vi påtager os ikke et videregående ansvar end efter købeloven for følgeomkostninger ved forsinkelse af levering. Det anbefales altid, at der ikke bestilles eventuelle håndværkere, før ordren er modtaget og kontrolleret.

Det kan ved bestilling accepteres, at varen kan stilles på adressen, såfremt ingen er hjemme (flexlevering). Vær dog opmærksom på, at det er for egen risiko. Ønskes der ikke flexlevering, tages varen med retur til distributørens lager, såfremt ingen er hjemme. Du vil få nærmere information om, hvor mindre pakker kan afhentes. For andre forsendelser skal der betales direkte til distributøren for genudkørsel.

Maling leveres af Danske Fragtmænd i gadeplan på fast underlag ”til kantsten”. Mindre varer så som pensler mv leveres til døren eller pakkeshop via GLS. Alle ordrer, der leveres, pålægges fragt.  Den samlede fragtpris kan altid ses på ordren ved at vise indholdet i kurven.

 

2. Priser

De priser, der fremgår på vores hjemmeside på det tidspunkt, hvor bestillingen afgives, er gældende. Alle priser er inklusive moms men eksklusive levering.

Du kan inden bestilling altid se leveringsomkostninger i kurv

Der tages forbehold for evt. afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl.

 

3. Betaling

På www.flugger.dk kan der anvendes Visa, Dankort og Mastercard. Der opkræves ikke gebyr ved betaling med kreditkort.

Der hæves ikke penge, førend varen er afsendt. Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

 

4. Fortrydelsesret

4.1 Fortrydelsesret

Der er 30 dages fortrydelsesret ved køb på www.flugger.dk. Fortrydelsesretten udløber 30 dage efter den dag, varen er modtaget.

Der kan kun fortrydes ved at nægte modtagelse af varen, hvis der samtidig gives Flügger group A/S tydelig meddelelse om dette.

 

4.2 Undtagelser til fortrydelsesret

Har du købt en vare, der af sundhedsmæssige eller hygiejnemæssige grunde er forseglet, og har du brudt denne forsegling, kan varen ikke returneres. Ved forsegling skal også forstås emballage, der har til formål at beskytte varen og sikre, at varen ikke har været åbnet.

 

4.3 Returnering til butik

Medbring blot kvittering og varerne til en valgfri Flügger group A/S butik inden for fortrydelsesfristens udløb for at returnere disse.

 

4.4 Returnering via fragtmand/post

Flügger’s kundeservice skal altid informeres, hvis der er ønske om at returnere varer.

Dette kan gøres via standardformularen som sendes enten pr. brev, e-mail eller afleveres i en Flügger group A/S butik.

Standardformular findes her.

Produktet skal sendes retur uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter den dag, varen er modtaget.

 

Kunden afholder alle omkostninger til returfragt. Varen sendes efter forudgående aftale til:

Flügger returlager
Islevdalvej 122
2610 Rødovre

ATT: Kundeservice

Bemærk! Pakker sendt pr. efterkrav modtages ikke.

Varer så som malerværktøj, tapeter og almindelig pakkepost kan sendes med GLS; prisen for det er højst DKK 100 kr.  Varer såsom maling, større ruller og afdækning kan sendes med Danske fragtmænd; prisen for det er højst DKK 500 pr palle.

 

4.5 Varens stand ved fortrydelse

Der hæftes for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. For at få udbetalt det fulde beløb for varen, må den ikke være beskadiget. For maling og andre væsker gælder, at produktet skal være uåbnet.

Hvert produkt, der er leveret og ønskes returneret, skal returneres komplet tilbage, med samtlige dele inkluderet.

 

4.6 Tilbagebetaling

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger.

Det gælder dog ikke i følgende tilfælde: Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne. Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse.

Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har accepteret andet.

Såfremt du ønsker at returnere i en fysisk Flügger group A/S butik, tilbageføres beløbet til Dankort. Ved beløb over DKK 2.500 overføres til et anvist kontonummer. Husk altid at medbringe dokumentation for køb af varerne.

 

5. Reklamationsret

Du har som forbruger 24 måneders reklamationsret efter købeloven. Det betyder, at hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til at få varen repareret eller ombyttet.

Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl eller en forkert oplysning om varen.

Konstaterer du en mangel, skal du reklamere til os ”inden rimelig tid”. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er konstateret, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Husk derfor at gemme kvittering på afsendelse af varen.

Husk at resultatet afhænger af en række andre forhold end produktet alene. Malerarbejdets resultat er således afhængig af underlagets tilstand, tidligere behandling, temperatur, luftfugtighed, påføring m.m. Information om anvendelse af produktet kan findes på de enkelte produkter og produktdatablade.

For at benytte din reklamationsret skal du kontakte kundeservice. Dette kan gøres via standardformularen som kan sendes enten pr. brev, e-mail eller afleveres i en Flügger group A/S butik.

Standardformular for reklamation findes her.

Du kan også altid rette henvendelse til en Flügger group A/S butik for nærmere aftale omkring afhjælpning.

 

Varen sendes efter forudgående aftale til:

Flügger returlager
Islevdalvej 122
2610 Rødovre

ATT: Kundeservice

Bemærk! Pakker sendt pr. efterkrav modtages ikke.

Der ydes ikke kompensation for evt. omkostninger til håndværker eller andre følgeomkostninger i forbindelse med en reklamation.

6. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@flugger.com. Hvis det ikke lykkes os at nå til enighed, kan du indgive en klage til det relevante klagenævn.

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

 

7. Force majeure

Flügger er ikke ansvarlig over for Kunden i tilfælde af forsinkelse, der skyldes force majeure omstændigheder, herunder naturkatastrofer, krig og uroligheder, strejker, lockouts, regeringsforanstaltninger, maskinsammenbrud eller maskin- og fabrikslukninger, brandskade, vareknaphed, mangler eller forsinkelse ved leverancer fra leverandører, manglende transportmuligheder, eller andre omstændigheder, som Flügger ikke er herre over. I dette tilfælde er Flügger berettiget til at udskyde opfyldelse af aftalen, indtil opfyldelseshindringen er ophørt eller alternativt ansvarsfrit annullere aftalen helt eller delvist.

 

Flügger group A/S, Islevdalsvej 151 25, 2610 Rødovre CVR.:  32788718

Tlf.: 70 15 05 15 Mail: kundeservice@flugger.com

Version 1.0

Sidst opdateret: 1. april 2019