Salgs- og leveringsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for køb på www.flugger.dk

 

Virksomhedsoplysninger:

Flügger group A/S, Islevdalsvej 151 25, 2610 Rødovre CVR.:  32788718

Tlf.: 70 15 05 15
E-mail: kundeservice@flugger.com


Følgende betingelser finder sammen med vores privatlivspolitik  anvendelse for køb af produkter via www.flugger.dk

 

1. Indgåelse af købsaftale og levering af varer.

Vi indgår udelukkende købsaftaler på dansk for så vidt angår de bestillinger, der foretages online på www.flugger.dk. Ved at klikke ”Betal” i betalingsvinduet, afgiver du en bindende bestilling på varerne i din indkøbskurv. Vi sender dig en ordrebekræftelse pr. e-mail, så snart du har indsendt din bestilling. Der indgås en bindende købsaftale, når du modtager en ordrebekræftelse fra os.

Der kan ske levering til adresser i Danmark. Levering til adresser er ikke muligt i Grønland, på Færøerne samt ikke-brofaste øer. I disse tilfælde leveres til nærmeste afskibningshavn efter nærmere aftale. Dette gælder uanset hvilken adresse, der står angivet på ordrebekræftelsen.

Ved bestilling før kl. 11.00 på hverdage, afsendes ordren som udgangspunkt samme dag, forudsat varen er på lager (oplyses i bestillingsprocessen).

Leveringstiden oplyses altid i arbejdsdage. Der skal forventes 3-4 dages leveringstid og 5-7 dage på tapeter. Hvis der bestilles en vare, som ved tidspunktet for bestillingen mod forventning er i restordre, vil Flügger hurtigst muligt kontakte kunden for nærmere aftale.

Vi påtager os ikke et videregående ansvar end efter købeloven for følgeomkostninger ved forsinkelse af levering. Det anbefales altid, at der ikke bestilles eventuelle håndværkere, før ordren er modtaget og kontrolleret.

Det kan ved bestilling accepteres, at varen kan stilles på adressen, såfremt ingen er hjemme (flexlevering). Vær dog opmærksom på, at det er for egen risiko. Ønskes der ikke flexlevering, tages varen med retur til distributørens lager, såfremt ingen er hjemme. Du vil få nærmere information om, hvor mindre pakker kan afhentes. For andre forsendelser skal der betales direkte til distributøren for genudkørsel.

Maling leveres af Danske Fragtmænd i gadeplan på fast underlag ”til kantsten”. Mindre varer så som pensler mv leveres til døren eller pakkeshop via GLS. Alle ordrer, der leveres, pålægges fragt.  Den samlede fragtpris kan altid ses på ordren ved at vise indholdet i kurven.

 

2. Priser

De priser, der fremgår på vores hjemmeside på det tidspunkt, hvor bestillingen afgives, er gældende. Priserne er maksimal priser og kan variere fra butik til butik og alle priser er inklusive moms men eksklusive levering.

Du kan inden bestilling altid se leveringsomkostninger i kurv

Der tages forbehold for evt. afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl.

 

3. Betaling

På www.flugger.dk kan der anvendes Visa, Dankort og Mastercard. Der opkræves ikke gebyr ved betaling med kreditkort.

Der hæves ikke penge, førend varen er afsendt. Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

 

4. Fortrydelsesret

4.1 Fortrydelsesret

Der er 30 dages fortrydelsesret ved køb på www.flugger.dk. Fortrydelsesretten udløber 30 dage efter den dag, varen er modtaget.

Der kan kun fortrydes ved at nægte modtagelse af varen, hvis der samtidig gives Flügger group A/S tydelig meddelelse om dette.

 

4.2 Undtagelser til fortrydelsesret

Har du købt en vare som er blandet (tonet) i en farve efter dit ønske eller som der af sundhedsmæssige eller hygiejnemæssige grunde er forseglet, og har du brudt denne forsegling, kan varen ikke returneres. Ved forsegling skal også forstås emballage, der har til formål at beskytte varen og sikre, at varen ikke har været åbnet.

 

4.3 Returnering til butik

Medbring blot kvittering og varerne til en valgfri Flügger group A/S butik inden for fortrydelsesfristens udløb for at returnere disse.

 

4.4 Returnering via fragtmand/post

Flügger’s kundeservice skal altid informeres, hvis der er ønske om at returnere varer.

Dette kan gøres via standardformularen som sendes enten pr. brev, e-mail eller afleveres i en Flügger group A/S butik.

Standardformular findes her.

Produktet skal sendes retur uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter den dag, varen er modtaget.

 

Kunden afholder alle omkostninger til returfragt. Varen sendes efter forudgående aftale til:

Flügger returlager
Islevdalvej 122
2610 Rødovre

ATT: Kundeservice

Bemærk! Pakker sendt pr. efterkrav modtages ikke.

Varer så som malerværktøj, tapeter og almindelig pakkepost kan sendes med GLS; prisen for det er højst DKK 100 kr.  Varer såsom maling, større ruller og afdækning kan sendes med Danske fragtmænd; prisen for det er højst DKK 500 pr palle.

 

4.5 Varens stand ved fortrydelse

Der hæftes for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. For at få udbetalt det fulde beløb for varen, må den ikke være beskadiget. For maling og andre væsker gælder, at produktet skal være uåbnet.

Hvert produkt, der er leveret og ønskes returneret, skal returneres komplet tilbage, med samtlige dele inkluderet.

 

4.6 Tilbagebetaling

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger.

Det gælder dog ikke i følgende tilfælde: Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne. Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse.

Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har accepteret andet.

Såfremt du ønsker at returnere i en fysisk Flügger group A/S butik, tilbageføres beløbet til Dankort. Ved beløb over DKK 2.500 overføres til et anvist kontonummer. Husk altid at medbringe dokumentation for køb af varerne.

 

5. Reklamationsret

Kundereklamationer

Hvis du som kunde ønsker at reklamere, fordi du oplever at et produkt fra Flügger afviger i forhold til det forventede, skal din klage registreres i vores reklamationssystem således at vi kan behandle din henvendelse hurtigt og effektivt.

For at en reklamation er berettiget skal følgende punkter være opfyldt:

  • Du skal kunne sandsynliggøre dit køb ved at fremvise faktura på de produkter reklamationen drejer sig om
  • Er du privat kunde kan du reklamere over mangelfulde produkter jfr. købelovens reklamationsfrist på 24 måneder fra fakturadato, men du skal reagere i rimelig tid efter at manglen er konstateret. Reagerer du indenfor 2 måneder vil det altid være at betragtet som rimelig tid
  • Er du professionel kunde er reklamationsfristen ligeledes 24 måneder fra fakturadato, men du skal reagere straks efter manglen er konstateret

Beskrivelse af reklamationen

Det er vigtigt, at reklamationen bliver beskrevet så fyldestgørende som muligt.

Til det formål har vi udarbejdet en formular, som giver et overblik over de informationer, vi har behov for i forbindelse med vurdering og årsagsanalyse.

Du finder reklamationsformularen på: https://www.flugger.dk/kontakt-kundeservice/

I mange tilfælde vil det lette sagsbehandlingen, hvis der er vedlagt billeder som illustrerer det problem sagen drejer sig om. Jo bedre information Flügger modtager, jo bedre mulighed har vi for at behandle henvendelsen.

Den udfyldte formular sendes til Flügger kundeservice: kundeservice@flugger.com  

Afklaring og afslutning

Vi bestræber os altid på at behandle og afslutte din reklamationssag så hurtigt som mulig via vores kundeservice eller den lokale Flügger Farver butik.  

 

6. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@flugger.com. Hvis det ikke lykkes os at nå til enighed, kan du indgive en klage til det relevante klagenævn.

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Nævnenes Hus via naevneneshus.dk/

 

7. Force majeure

Flügger er ikke ansvarlig over for Kunden i tilfælde af forsinkelse, der skyldes force majeure omstændigheder, herunder naturkatastrofer, krig og uroligheder, strejker, lockouts, regeringsforanstaltninger, maskinsammenbrud eller maskin- og fabrikslukninger, brandskade, vareknaphed, mangler eller forsinkelse ved leverancer fra leverandører, manglende transportmuligheder, eller andre omstændigheder, som Flügger ikke er herre over. I dette tilfælde er Flügger berettiget til at udskyde opfyldelse af aftalen, indtil opfyldelseshindringen er ophørt eller alternativt ansvarsfrit annullere aftalen helt eller delvist.

 

Flügger group A/S, Islevdalsvej 151 25, 2610 Rødovre CVR.:  32788718

Tlf.: 70 15 05 15
E-mail: kundeservice@flugger.com

Version 1.3

Sidst opdateret: 1. maj 2020