• ...

Salgs- og leveringsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for køb på www.flugger.dk

 

Virksomhedsoplysninger:

Flügger Denmark A/S, Islevdalsvej 151 25, 2610 Rødovre CVR.:  45240118

Tlf.: 70 15 05 15, E-mail: kundeservice@flugger.com

 

Følgende betingelser finder sammen med vores privatlivspolitik  anvendelse for køb af produkter via www.flugger.dk


1. 
Indgåelse af købsaftale og levering af varer.

Vi indgår udelukkende købsaftaler på dansk for så vidt angår de bestillinger, der foretages online på www.flugger.dk

Der kan ske levering til adresser i Danmark. Levering til adresser er ikke muligt i Grønland, på Færøerne samt ikke-brofaste øer. I disse tilfælde leveres til nærmeste afskibningshavn efter nærmere aftale. Dette gælder uanset hvilken adresse, der står angivet på ordrebekræftelsen.

Ved bestilling før kl. 11.00 på hverdage, afsendes ordren som udgangspunkt samme dag, forudsat varen er på lager (oplyses i bestillingsprocessen).

Leveringstiden oplyses altid i arbejdsdage. Der skal forventes 1-2 dages leveringstid og 5-7 dage på tapeter. Hvis der bestilles en vare, som ved tidspunktet for bestillingen mod forventning er i restordre, vil Flügger hurtigst muligt kontakte kunden for nærmere aftale.

Vi er ansvarlige efter almindelig dansk lovgivning. Det anbefales altid, at der ikke bestilles eventuelle håndværkere, før ordren er modtaget og kontrolleret.

Maling leveres af Danske Fragtmænd i gadeplan på fast underlag ”til kantsten” (fra kr. 99,-). Den samlede fragtpris kan altid ses på ordren ved at vise indholdet i kurven.

Der er også mulighed for afhentning i en valgt butik, dette er gratis.

 

2. Priser

De priser, der fremgår på vores hjemmeside på det tidspunkt, hvor bestillingen afgives, er gældende. Priserne er maksimal priser og kan variere fra butik til butik og alle priser er inklusive moms men eksklusive levering.

Du kan inden bestilling altid se leveringsomkostninger i kurv

 

3. Betaling

På www.flugger.dk kan der anvendes Visa, Dankort og Mastercard. Der opkræves ikke gebyr ved betaling med kreditkort. Hvis du er medlem af forbrugsforeningen kan du også bruge dette kort ved betaling,.

Der hæves ikke penge, førend varen er afsendt. Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

 

4. Fortrydelsesret

4.1 Fortrydelsesret

Der er 30 dages fortrydelsesret ved køb på www.flugger.dk. Fortrydelsesretten udløber 30 dage efter den dag, varen er modtaget.

Der kan kun fortrydes ved at nægte modtagelse af varen, hvis der samtidig gives Flügger group A/S tydelig meddelelse om dette.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@flugger.com eller benytte standardfortrydelsesformularen. Du kan ikke fortryde købet, ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. 


4.2 Undtagelser til fortrydelsesret

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

 

4.3 Returnering til butik

Medbring blot kvittering og varerne til en valgfri Flügger group A/S butik inden for fortrydelsesfristens udløb for at returnere disse.


4.4 Returnering via fragtmand/post

Flügger’s kundeservice skal altid informeres, hvis der er ønske om at returnere varer.

Dette kan gøres via standardformularen som sendes enten pr. brev, e-mail eller afleveres i en Flügger group A/S butik.

Standardformular findes her.

Produktet skal sendes retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter den dag, hvor du har meddelt fortrydelse.

 

Kunden afholder alle omkostninger til returfragt. Varen sendes efter forudgående aftale til:

Flügger House
Erhvervsvej 25
2610 Rødovre

ATT: Kundeservice


Bemærk! Pakker sendt pr. efterkrav modtages ikke.

Varer så som malerværktøj, tapeter og almindelig pakkepost kan sendes med GLS; prisen for det er højst DKK 100 kr.  Varer såsom maling, større ruller og afdækning kan sendes med Danske fragtmænd; prisen for det er højst DKK 500 pr palle.


4.5 Varens stand ved fortrydelse

Der hæftes for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. For at få udbetalt det fulde beløb for varen, må den ikke være beskadiget.

Hvert produkt, der er leveret og ønskes returneret, anbefales returneret komplet tilbage, med samtlige dele inkluderet og i original emballage, mangler dele eller original emballage kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.


4.6 Tilbagebetaling

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger.

Det gælder dog ikke i følgende tilfælde: Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne. Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse.

Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har accepteret andet.

Såfremt du ønsker at returnere i en fysisk Flügger group A/S butik, tilbageføres beløbet til Dankort. Ved beløb over DKK 2.500 overføres til et anvist kontonummer. Husk altid at medbringe dokumentation for køb af varerne.

 

5. Reklamationsret

Hvis du som kunde ønsker at reklamere, fordi du oplever at et produkt fra Flügger afviger i forhold til det forventede, bedes din klage registreres i vores reklamationssystem således at vi kan behandle din henvendelse hurtigt og effektivt.

 

For at en reklamation er berettiget skal følgende punkter være opfyldt:

  • Du skal kunne sandsynliggøre dit køb ved at fremvise faktura på de produkter reklamationen drejer sig om
  • Er du privat kunde kan du reklamere over mangelfulde produkter jfr. købelovens reklamationsfrist på 24 måneder fra fakturadato, men du skal reagere i rimelig tid efter at manglen er konstateret. Reagerer du indenfor 2 måneder vil det altid være at betragtet som rimelig tid
  • Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
  • Er du professionel kunde er reklamationsfristen ligeledes 24 måneder fra fakturadato, men du skal reagere straks efter manglen er konstateret

 

Beskrivelse af reklamationen

Det er vigtigt, at reklamationen bliver beskrevet så fyldestgørende som muligt.

Til det formål har vi udarbejdet en formular, som giver et overblik over de informationer, vi har behov for i forbindelse med vurdering og årsagsanalyse.

Du finder reklamationsformularen her

I mange tilfælde vil det lette sagsbehandlingen, hvis der er vedlagt billeder som illustrerer det problem sagen drejer sig om. Jo bedre information Flügger modtager, jo bedre mulighed har vi for at behandle henvendelsen.

Den udfyldte formular sendes til Flügger kundeservice: kundeservice@flugger.com  

 

Afklaring og afslutning

Vi bestræber os altid på at behandle og afslutte din reklamationssag så hurtigt som mulig via vores kundeservice eller den lokale Flügger Farver butik.

 

6. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@flugger.com. Hvis det ikke lykkes os at nå til enighed, kan du indgive en klage til det relevante klagenævn.

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Nævnenes Hus via naevneneshus.dk/

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - https://ec.europa.eu/consumers/odr

 

7. Force majeure

Flügger er ikke ansvarlig over for Kunden i tilfælde af force majeure.
Flügger group A/S, Islevdalsvej 151 25, 2610 Rødovre CVR.: 32788718
Tlf.: 70 15 05 15 Mail: kundeservice@flugger.com

Version 1.5
Sidst opdateret: 7. juli 2022